الثلاثاء. نوفمبر 30th, 2021
خطر الترامبية لم ينتهي بعد ، المعركة القادمة 2022و ثم 2024
Trumpism’s danger is not over yet, the next battle is in 2022 and then 2024
(Translation below)
رسالة جديدة من ماري ترامب:
“كنت فخورة جدًا برؤية الأمريكيين في جميع أنحاء البلاد يتقدمون بأرقام قياسية العام الماضي لهزيمة عمي دونالد ترامب. ولكن إليكم الحقيقة الصعبة: لم يذهب دونالد ترامب إلى أي مكان، وقبضته على الحزب الجمهوري قوية كما كانت في أي وقت مضى. منذ اليوم الذي ترك فيه منصبه، يخطط لعودته إلى البيت الأبيض، وأن الأمر يبدأ بتدمير الأغلبية الديموقراطية الحالية في مجلس النواب. لا يمكننا ببساطة تحمل فترة ولاية ثانية لترامب، لكن هذا بالضبط ما يمكن أن يحصل إذا فقدنا أغلبية مجلس النواب للجمهوريين.”
وكانت ماري -55-، الحاصلة على دكتوراه في علم النفس الإكلينيكي التي تطوعت في منظمة لمساعدة اللاجئين السوريين، قالت بعد فوز ترامب 2016: “كانت أسوأ ليلة في حياتي .. انني حزينة على بلادي”
وكتبت ماري ، تقول عن عمها انه نرجسي ويهدد حياة كل الاميركيين. وقد شرحت في كتابها كيف خلقت أسرتها أكثر رجل خطورة في العالم، فوصفته بأنه محتال ومتنمر. وتصف كيف وفرت وثائق خاصة بضرائب ترامب لصحيفة نيويورك تايمز، التي نشرت تحقيقا في 14000 كلمة عن خطط ترامب المشكوك فيها للضرائب خلال التسعينيات، متضمنة أمثلة عن الاحتيال الذي زاد من الثروة التي ورثها عن والديه.
New message from Mary Trump
“I was so proud to see Americans across the country advance in record numbers last year to defeat my Uncle Donald Trump. But here’s the hard truth: Donald Trump is not going anywhere, and his grip on the Republican Party is as strong as ever. Since the day he left the office, he’s planning his return to the White House, and it starts with destroying the current Democratic majority in the House. We simply can’t afford a second term for Trump, but that’s exactly what would happen if we lost the House majority to the Republican.”
Mary -55- who has a doctorate in clinical psychology, and who volunteered for an organization to help Syrian refugees, said after Trump’s 2016 victory: “It was the worst night of my life…I am sad for my country.”
Writing about her uncle, Mary wrote, he was a narcissist and a threat to the lives of all Americans. In her book, she explains how her family created the most dangerous man in the world, describing him as a fraud and a bully. She describes how she provided Trump tax documents to The New York Times, which published a 14,000-word investigation of Trump’s questionable tax plans during the 1990s, including examples of fraud that increased the wealth he inherited from his parents